سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اموزش پرورش قرقاول

در این وبلاگ نکته های طلایی و فوت و فن های پرورش قرقاول های آمریکایی و کانادایی و سایر گونه ها آموزش داده می شود. هم چنین مطالبی هم در مورد شناخت رفتار این پرنده انواع بیماری ها و پیشگیری و درمان آموزش داده خواهد شد. با دادن نظر ما را در بهتر شدن وبلاگ یاری کنید.
نظر

رقاول یکی از زیباترین گونه‌های پرندگان است که در نقاط مختلف ایران به صورت وحشی یافت می‌شود.

با وجود علاقه زیاد مردم به مصرف گوشت قرقاول و نگهداری این پرنده به صورت زینتی، تولید و پرورش آن در سطح بسیار محدودی در کشور انجام می‌شود.

طی چند دهه اخیر گرایش‌های زیادی به مصرف گوشت قرقاول در جوامع غربی مشاهده شده که علت آن مشخص شدن خواص فوق العاده گوشت و تخم قرقاول است.

پرورش قرقاول با توجه به وجود تقاضای بسیار زیاد برای آن در کشور، ناچیز بودن هزینه‌های تولید و نگهداری و نیز امکان پرورش قرقاول به صورت خانگی، در حال حاضر سودآورترین عرصه تولید طیور محسوب می‌شود.

در آمد 150 میلیون تومانی با پرورش 400 قطعه قرقاول

پرورش و فروش قرقاول به عنوان شغل دوم / درآمد 150 میلیون تومانی با چهار ماه پرورش قرقاول

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، کار آفرین مازندرانی با پیگیری ایده‌ای کوچک و در مدت 7 سال توانست برای خود در آمدی 150 میلیون تومانی ایجاد کند.

سید بهنام ذبیحی کار آفرین جویباری با بیان اینکه از کودکی به پرورش پرندگان علاقه‌مند بود، گفت: 7 سال قبل پس از دیدن برنامه‌ای در تلویزیون درباره قرقاول ناگهان فکر پرورش این پرنده به ذهنش رسید.

وی افزود: پس از اندکی پژوهش به این نتیجه رسید که می‌تواند با پرورش و فروش قرقاول به عنوان شغل دوم برای خود درآمد زایی کند.

ذبیحی گفت: کارش را با پرورش 7 قرقاول طوقی آغاز کرد و هم اکنون دارای 400 طاقه قرقاول شامل 100 قرقاول نر و 300 قرقاول ماده است.

در آمد 150 میلیون تومانی با پرورش 400 قطعه قرقاول

مهمترین مزیت پرورش قرقاول در مازندران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهمترین مزیت قرقاول این است که خودش غذایش را مدیریت می‌کند،طوری که اگر به اندازه یک ماه برای قرقاول‌ها غذا بگذارید، آن‌ها بیش از نیاز مصرف روزانه شان غذا نمی‌خورند و بقیه را ذخیره می‌کنند، همین مساله باعث می‌شود که آن‌ها از حضور دائمی و مراقبت بی نیاز باشند.

وی با بیان اینکه حداکثر هفته‌ای یک بار وارد محیط زندگی آن‌ها می‌شود و برایشان غذا و آب می‌گذارم، افزود:این مزیت قرقاول باعث می‌شود که پرورش دهندگان بتوانند در کنار پرورش قرقاول مشاغل دیگری را نیز تجربه کنند.

در آمد 150 میلیون تومانی با پرورش 400 قطعه قرقاول

درآمد میلیونی با بها دادن به ایده پرورش قرقاول

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، این کارآفرین جویباری درباره چگونگی درآمدش گفت: در فصل بهار از هر قرقاول ماده 70 تخم می‌گیرد که هر عدد آن را 5 هزار تومان می‌فروشد.

بهنام ذبیحی افزود: در پایان دوره تخم گذاری قرقاول‌های مولد را به کشتارگاه به قیمت کیلویی 35 هزار تومان می‌فروشد.

وی گفت: در آمد فروش تخم قرقاول 110 میلیون تومان و گوشت 40 میلیون تومان است.

کار آفرین جویباری آسانی پرورش، درآمد میلیونی ایده مورد علاقه را از جمله ویژگی‌های کارش بیان کرد و افزود: این درآمد در سوله به مساحت 500 متر مربع بدست می‌آورد.

بهنام ذبیحی گسترش کار با پرورش قرقاول‌های زینتی را از جمله برنامه‌های آینده اش بیان کرد.

در آمد 150 میلیون تومانی با پرورش 400 قطعه قرقاول

صرفه جویی در مصرف انرژی با پرورش قرقاول

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قرقاول در برابر سرما و گرما کاملا مقاوم است و به همین دلیل نیازمند سالن برای نگهداری و وسایل سرمایشی و گرمایشی نیست و همین مساله یکی از عواملی است که هزینه تولید را به شدت کاهش می‌دهد.

قرقاول را می‌توان به راحتی و بدون هیچ مشکلی در محوطه‌ای که به وسیله تور محصور شده نگهداری کرد. فقط باید توجه داشت که قرقاول یک پرنده پروازی است و حتما محوطه باید به وسیله تور مسقف شود، همچنین این پرندگان سر و صدا هم ندارند و به راحتی در منزل نگهداری می‌شوند.

گوشت قرقاول در عین لذیذ بودن کمترین میزان چربی و بالاترین خواص را داراست و به همین دلیل توسط پزشکان به بیماران توصیه می‌شود. 
این گوشت بهترین جایگزین برای گوشت مرغ است و روز به روز جایش را در سفره مردم باز می‌کند.