سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اموزش پرورش قرقاول

در این وبلاگ نکته های طلایی و فوت و فن های پرورش قرقاول های آمریکایی و کانادایی و سایر گونه ها آموزش داده می شود. هم چنین مطالبی هم در مورد شناخت رفتار این پرنده انواع بیماری ها و پیشگیری و درمان آموزش داده خواهد شد. با دادن نظر ما را در بهتر شدن وبلاگ یاری کنید.
نظر

در این مطلب از وبلاگ پرورش قرقاول می خواهیم از خواص گوشت قرقاول برای خانم های باردار خدمت شما عزیزان بگوییم

 

همانطوری که می دانید گوشت قرقاول حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی می باشد که خواص این مواد هم شامل مادر خواهد شد و هم در رشد بهتر و باهوش تر شدن جنین در شکم مادر تاثیر گذار خواهد بود و از طرفی هم با توجه به اینکه گوشت قرقاول حاوی کمترین مقدار چربی می باشد بنابراین هیچ گونه عوارض قلبی یا کبدی برای مصرف کننده به دنبال نخواهد داشت.

گوشت کبک به علت پروتئین بالا و درصد چربی پائین مصارف فراوانی داشته و برای درمان بعضی از بیماریها مانند ضعف اعصاب . ناراحتی های روانی و بیخوابی موثر است . در افراد مسن موجد قوای از دست رفته جوانی است . 72 درصد وزن کبک قابل استفاده بوده که در مرغ 55 درصد میباشد. 20 درصد وزن کل بدن کبک را عضله تشکیل می دهد و درصد پروتئین و ماده خشک در عضله ران 80 درصد است در صورتی که در مرغ این رقم 65 درصد می باشد . طعم مطبوع انواع گوشت عمدتاً به دلیل وجود ماده‌ای است بنام گلیکوژن که در سلولهای ماهیچه‌ای وجود دارد. هر قدر که ماهیچه در طول حیات خود فعال‌تر باشد گوشت آن نیز لذیزتر است( مانند ران مرغ، دم ماهی، ران حیوانات شکاری و گوسفند و همچنین سینه پرندگان وحشی

گوشت کبک می ‌تواند نیاز بدن به فسفر، منیزیم، آهن و گوگرد را تامین کند و به تقویت حافظه و قوای جنسی بیفزاید و ضعف عمومی بدن را هم برطرف سازد. در هر صد گرم گوشت کبک 5/24 گرم آلبومین، 4/1 گرم چربی و حدود 1 تا 5/1 گرم مواد معدنی وجود دارد. وجود مقدار زیادی از مواد معدنی در گوشت کبک نشان دهنده ی ارزش حیاتی آن است. املاح معدنی موجود در گوشت کبک به خوبی جذب بدن می شود و به همین جهت در این زمینه مواد مورد نیاز بدن را در دسترس سلول قرار می دهد. گوشت کبک برای همه ی افراد اعم از کودک و سالمند، غذایی سالم و سلامت بخش است. گوشت کبک کمتر تولید اسید اوریک می کند، فعالیت کلیه را افزون می سازد و به دفع سموم بدن یاری فراوان می رساند. با توجه به این ویژگی ها برای همه ی افراد و در مورد همه ی بیماری ها، غذایی خوب و موثر است.

گوشت کبک جوان ، نرم و لطیف بوده و به سرعت پخته می شود برخلاف قرقاول ( که ضرورتا بعد از ذبح می بایستی چند روز با پر داخل یخجال نگه داری شود ) بهتر است کبک با فاصله کوتاهی بعد از شکار یا ذبح مورد استفاده قرار گیرد. گوشت کبک گرم و خشک بوده و خواص فراوان دارد در ضمن سریع الهضم می باشد. جهت تقویت قوای جنسی  و برطرف نمودن ضعف عمومی بدن و پرورش قوای فکری و تقویت جگر و طحال و دستگاه گوارش می توان از گوشت این پرنده استفاده نمود. اطبا سنتی به افرادی که به یرقان های سرد مزاج مبتلا بوده اند دستور می داده اند که یک مثقال از مغز سر کبک را با نیم مثقال صندل ساییده  شده مخلوط و ناشتا میل نمایند و چند روز این عمل را ادامه دهند.

گوشت کبک گرم و خشک بوده و خواص فراوان دارد . گوشت این پرنده زود هضم بوده و دارای خاصیت های زیر است :

 

1- ضعف عمومی را بر طرف نموده .

2- قوای جنسی را تقویت می کند .

3- قوای فکری را پرورش می دهد .

4- باعث تقویت جگر ، طحال و دستگاه گوارشی می شود .

5- مغز سر کبک به صورت سنتی با مخلوط صندل برای برطرف شدن یرقان های سرد استفاده می شود .

6- جگر خام این پرنده برای درمان بیماران صرعی مؤثر است .

7- زهره این پرنده چشم را تقویت می نماید (‌ زهره را با روغن زیتون رقیق نموده و در چشم بچکانید )‌.

8- زهره کبک که با روغن زیتون رقیق شده در تقویت حافظه بسیار مؤثر است .

9- افراد لاغر را چاق می نماید .